Menu
0
Gratis Verzending NL
Ook verzending BE - DE
Afhalen servicepoint GLS
Zaterdag Levering

Montage Vouwfiets

De vouwfiets wordt geleverd in een doos wat inhoudt dat de vouwfiets nog afgemonteerd dient te worden.
Hieronder een beknopte handleiding voor de montage van de betreffende onderdelen en tips voor het onderhoud.
Voordat dat u begint met monteren is het verstandig om eerst het verpakkingsmateriaal te verwijderen en de eventueel los geleverde onderdelen zodanig te rangschikken dat u overzicht heeft.
Het benodigde gereedschap bestaat uit inbussleutels, ringsleutels, steeksleutels en een kruiskop schroevendraaier.

1. Montage pedalen / trappers.

Het linker pedaal wordt gemonteerd met linkse schroefdraad.
Dit om te voorkomen dat het loskomt door zogenaamde precessie.
Dit betekent dat je bij de montage het linkerpedaal linksom moet vastdraaien
Het rechter pedaal aan de andere zijde heeft gewone rechtse schroefdraad.
Het rechter pedaal moet dus rechtsom worden vastgedraaid.
Houdt u er dus rekening mee dat de schroefdraad van de linker- en de rechter pedaal niet gelijk is.
Soms staat er een "R" of een "L" op de pedalen middels een sticker of in de trapper zelf gestanst.
Deze letters staan uiteraard voor rechts en links.
Het beste kan het pedaal eerst met de hand (zonder frictie) in de juiste trapstang worden gedraaid.
Daarna kunnen de pedalen het beste met een steeksleutel 15 volledig worden aangedraaid.
Het invetten van de schroefdraad van de pedalen voorkomt roest en zorgt ervoor dat ze niet vast komen te zitten.
Mocht de trapstang zijn beschadigd doordat de trappers niet volgens bovenstaand schrijven zijn bevestigd dan kan Djimmi.nl hier niet verantwoordelijk voor worden gesteld.

2. Montage van het zadel.

Vet eerst de zadelpen in met vet.
Plaats dan het zadel met pen in de zadelbuis (Let op de veiligheidsmarkering op de pen).
Zet het zadel op de juiste hoogte (de zadelhoogte zo instellen dat minstens de punt van je voet op de grond komt).
Draai vervolgens de zadelpen goed vast.
Het zadel kan nog naar voren of naar achteren worden gezet voor de ideale zithouding.
Ook zou het zadel nog in een bepaalde schuinte kunnen worden gezet

3. Montage stuur en stuurpen.

Het stuur dient opengeklapt te zijn zodat het stuur met de inbusbout los gedraaid kan worden.
Vet eerst het uiteinde van de stuurpen bout in met vet.
Plaats dan het stuur met stuurpen in de balhoofdbuis (Let op veiligheidsmarkering op de pen). 
Zorg dat het stuur recht staat en draai de inbusbout goed vast.

4. Montage van het voorwiel met V-Brakes.

Zet het voorwiel recht in de voorvork, draai de as moeren met de hand aan en draai de moeren vervolgens om en om aan met ringsleutel 15 totdat goed vastzit.

5. Wiel controleren.

Controleer altijd bij een nieuwe vouwfiets of alle spaken goed op spanning zijn.
Een wiel zonder slag en met strakke spaken gaat langer mee en stuurt en remt beter.
Een slag uit het wiel halen is specialistenwerk.

6. Inspectie naven.

Speling constateren.
Zet het wiel in het frame en probeer de velg tegen het remblokje aan te trekken.
Beweegt de velg ten opzichte van het frame dan is er speling.
De naven moeten dan worden bijgesteld.
Dit kunt u doen door het wiel te demonteren en vervolgens de moer die tegen het kapje van de kogellagers aanzit zodanig aan te draaien dat het wiel soepel loopt en er net geen speling op het wiel zit.

7. Controleren van de bouten en moeren.

Draai alle bouten en moeren nog even goed aan en spuit deze altijd in met siliconen spray.
Dit geldt ook voor alle overige onderdelen die onderhevig zouden kunnen zijn aan roestvorming.

8. Banden oppompen.

Zorg voor de juiste bandenspanning (staat op de buitenband).
Dit zorgt voor minder slijtage en comfortabel fietsen.
Let ook op het moertje onderaan het ventiel dat deze tegen de velg aan wordt gedraaid.

9. Afstellen van de V-Brake remmen.

Zorg er eerst voor dat de remblokjes op de juiste wijze tegen de velg aandrukken indien de handrem wordt in geknepen (eventueel deze op de juiste wijze afstellen).
Daarna de remkabel zodanig afstellen dat de handrem functioneert.
Mocht één van de remblokjes tegen de velg aanlopen dan kan deze worden afgesteld door de stelschroef net onder het remblokje in te draaien (van de velg af) of uit te draaien (naar de velg toe).

10. Afstellen van de derailleur versnellingen.

Hieronder een YouTube link waarin dit tot in detail wordt weergegeven.

Afstellen Derailleur

11. Onderhoud!

Elke vouwfiets heeft onderhoud nodig.
Begin met uw nieuwe vouwfiets te poetsen met fietsolie.
Uw vouwfiets is dan direct beschermd tegen vocht en vuil.
Geef na 3 maanden uw vouwfiets een stelbeurt (zie bovenstaande richtlijnen).
Zo is uw vouwfiets goed beschermd en functioneert deze zoals het behoort.

14. Tenslotte.

Mocht er onverhoopt een probleem zijn met de vouwfiets dan vernemen wij dit graag direct na ontvangst van de vouwfiets.
Het beste kan een probleem verduidelijkt worden met een digitale foto die vervolgens via de e-mail of via Whatsapp +31(0)622295553 kan worden gezonden (graag o.v.v. uw klantnummer).
Na ontvangst van uw bericht houden wij u op de hoogte hoe we het probleem voor u gaan oplossen.

Let op.
Indien u zonder enig overleg met ons de vouwfiets bij een derde partij laat repareren vervalt de garantie.
Tevens zijn wij niet verantwoordelijk voor de kosten welke u maakt bij derden.

Hopende u hiermee voldoende van informatie te hebben voorzien .
Mocht u onverhoopt toch nog vragen hebben dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Djimmi.nl
't Leucker 5
5831 DB BOXMEER
T +31(0)485520524
[email protected]
Ma. t/m Vr. 8:00u - 17:30u

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Zojuist toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Incl. btw en verzending:€0,00